Breloki reklamowe w zakładach usługowych

Breloki reklamowe
Breloki reklamowe

Przed oczami przeciętnego współczesnego przedsiębiorcy co jakiś czas ukazuje się jeden nawracający problem. Jest nim wszechobecna konkurencja. Nawet, jeśli przez pewien czas wydaje mu się, że pozyskał stały rynek odbiorców świadczonych usług bądź oferowanych produktów, nagle może się pojawić inny przedsiębiorcy prowadzący podobną lub nawet taką samą działalność. Konieczność podzielenia się stałymi klientami jest jednym z najbardziej bolesnych przeżyć dla każdego właściciela sklepu, zakładu produkcyjnego, bądź firmy świadczącej usługi. Jak sprawić, by klienci nie chcieli odejść do konkurencji?

Jak zatrzymać klientów?

Aby klienci nie chcieli odchodzić do konkurencji, trzeba sprawić, by oferta firmy była zdecydowanie bardziej atrakcyjna, niż oferta innych przedsiębiorstw. Tu liczy się nie tylko jakość produktów i usług, ale również odpowiednio atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Wiadomym jest bowiem, że w przeważającej liczbie przypadków, klienci w wyborze produktów bądź usług jako pierwszą, kierują się ich ceną. Stąd warto chociaż na pewien czas zrezygnować z pewnej części zysków, zapewniając sobie jednocześnie zatrzymanie klientów, którzy w tym czasie nie odejdą do sklepów (warsztatów, zakładów) oferujących niższe ceny tych samych, bądź podobnych produktów.

Drugim elementem walki o klienta jest zaoferowanie mu tak zwanej wartości dodanej, czyli dodatkowej korzyści z lojalności względem firmy (na przykład sklepu). Tu dużą skutecznością cieszą się atrakcyjne gadżety reklamowe (długopisy, Breloki reklamowe, koszulki, smycze i inne). Przy wyborze gadżetów należy się kierować w szczególności możliwością skojarzenia konkretnego gadżetu z profilem firmy. Przykładowo, warsztat samochodowy może zastosować breloki reklamowe w kształcie opon samochodowych, klub fitness może wykorzystać sportową odzież reklamową lub bidony z nadrukiem klubowego logo, a sklep monopolowy – breloki reklamowe w kształcie butelki oryginalnego trunku.

Podobne gadżety można również stosować w stosunku do nowych klientów, którzy być może zwabieni otrzymaniem drobnego upominku, zdecydują się na sprawdzenie nowej oferty. W ten sposób można nie tylko zatrzymać stałych klientów, ale jednocześnie odebrać ich firmom konkurencyjnym.